Croitor

Probabil știi vorba asta celebră că “nu haina face pe om”. În cazul croitorului de la teatrul de păpuși, putem spune că e chiar opusul. Dacă sculptorul are sarcina de a contura un personaj, croitorului îi revine sarcina, nu simplă, de a-i “croi” un stil. Pe măsura cerințelor scenografului și ale regizorului. Dacă îți închipui că e simplu, încearcă să-ți imaginezi cum ar trebui să arate o păpușă care să poată fi recunoscută imediat de spectatori, dar și să-i surprindă în același timp.

Așadar, un croitor nu trebuie să se priceapă doar la materiale, ci să știe și un pic de istorie și artă (fiindcă trebuie să aibă o reprezentare vizuală a fiecărei epoci istorice), dar și design vestimentar. Gândește-te numai cât de complicat este pentru tine să-ți găsești garderoba potrivită, chiar și atunci când mergi la școală.

La fel cum tu îți găsești un stil (cu ajutorul mamei, sau al unei prietene pricepute la moda), croitorul trebuie să se ridice la nivelul așteptărilor scenografului, regizorului și, nu în ultimul rând, al tău, în calitate de spectator. Iar pentru asta, are nevoie de timp și de multă pricepere. Mai ales pentru că marioneta trebuie să-și păstreze libertatea de a fi mânuită, de a se mișca. Execuția presupune multă creativitate, spontaneitate, mult lucru. Dar este o meserie în care nu te plictisești niciodată, fiecare spectacol este diferit, provocator, are frumusețea lui.

Pe lângă costumele actorilor și ale păpușilor, croitorii realizează și elementele de decor – flori, frunze, pălării, umbrele, etc. De aceea, relația dintre croitor și scenograf e una deosebită. Pentru ca un spectacol să arate așa cum trebuie, între cei doi trebuie să existe un bun dialog, o bună colaborare.

VIDEO

FOTO