Sunetist

Din cabina sa, vede totul. Scena, actorii, spectatorii. Și ia decizii importante, mai ales în situații neprevăzute. Iar la teatrul de păpuși, sunetistul are de furcă și cu alte aspecte, în comparație cu sunetistul de la teatrul dramatic. El are de-a face cu copiii! Iar publicul format din copii e foarte diferit de unul adult, reacțiile sunt diferite, o greșeală de sunet este rapid sancționată de prichindei. Gândește-te cum te exprimai tu în urmă cu câțiva ani în sala de teatru. Când zgomotul din sală amenință bunul mers al spectacolului, sunetistul trebuie să acționeze rapid, să urce volumul din lavalierele actorilor și al muzicii. Într-un fel, el este puntea de legătură între scenă și public. Iar de priceperea lui depinde uneori și numărul de spectatori.

Fiindcă treaba sunetistului este să anunțe, să însoțească personajele de pe scenă, să scoată în evidență detalii pe care ai putea sa nu le observi și chiar să creeze emoții – prin sunete sau prin muzică.

Un bun sunetist trebuie să poată aprecia acuratețea sunetelor, să aibă ureche muzicală, să cunoască aparatura pe care o folosește și, foarte important, să știe rolurile actorilor de pe scenă. Plus de asta, la teatrul de animație este și multă improvizație, pentru că și publicul este imprevizibil. Chiar dacă știe foarte bine piesa (cu toate momentele ei de oprit- pornit lavalierele actorilor când le vine rândul, când intră pe scenă, când trebuie schimbată muzica), sunetistul trebuie să fie în permanență atent la fiecare schimbare care poate interveni. Și să acționeze cu mixajul de sunete potrivite.

VIDEO

FOTO